Trinnovs ausgefeilte Algorithmen basieren nicht nur auf äußerst genauen akustischen Messungen, sondern auch auf der Fähigkeit, die Positionen der Lautsprecher zu lokalisieren und frühe Reflexionen zu erkennen. Unser 3D-Mikrofon verwendet vier Mikrofonelemente in einer präzisen tetraedrischen Anordnung. Jede Kapsel wird werkseitig einzeln kalibriert (± 0,1 dB von 20 Hz bis 24 kHz). Die resultierende Mikrofonkalibrierungsdatei befindet sich in der Mikrofonbox auf einem USB-Stick. Diese Datei wird in das verwendete Trinnov-Produkt installiert und alle nachfolgenden Messungen werden durch die Kalibrierungskoeffizienten gefiltert, um die Genauigkeit sicherzustellen.Während jeder Lautsprecher gemessen wird, passieren die resultierenden Schallwellen diese Anordnung von Mikrofonen und treffen auf jeden zu einer etwas anderen Zeit. Basierend auf diesem Timing können wir die Position des Lautsprechers triangulieren, von dem der Ton angekommen ist. Indem wir jeden Lautsprecher der Reihe nach testen, erstellen wir eine dreidimensionale Karte, in der angegeben ist, wo sich die Lautsprecher relativ zum Mikrofon befinden (das sich an der Haupthörposition befindet). Wir können dies innerhalb von 2 ° Azimut, 2 ° Höhe und 1 cm Entfernung tun. Wir verwenden diese Informationen, um unsere proprietäre Remapping-Technologie zu aktivieren, bei der wir vom theoretischen Rendering des Soundtracks auf die Besonderheiten Ihres Raums übersetzen. Beim Neuzuordnen werden zwei oder drei Lautsprecher verwendet, die dem beabsichtigten Ort eines Tons am nächsten liegen, um ein Phantombild des Tons zu erstellen.Remapping dient unter anderem als „Universal Translator“ zwischen den verschiedenen Audioformaten. Dies ist besonders in Heimkinos wichtig, da sich alle drei Immersive Audio-Formate nicht darüber einig sind, wo Sie Ihre Lautsprecher aufstellen sollten.Wir lösen dieses Problem für Sie.Sounddesigner und Mixer großer Filme verfügen über sorgfältig konstruierte Hörumgebungen, deren einziger Zweck darin besteht, die Soundtracks, an denen sie arbeiten, zu perfektionieren.Im Gegensatz dazu sind kleinere Studios oft räumlich ziemlich schwierig und müssen die Lautsprecher so platzieren, wie es eben möglich ist.Im Wohnbereich müssen sich selbst die luxuriösesten Heimkinos mit Einschränkungen wie Türen und Fenstern auseinandersetzen, ganz zu schweigen von Heizung, Lüftung, Klimatechnik, Beleuchtung und anderen architektonischen Details, die eine „perfekte“ Platzierung der Lautsprecher ausschließen.Es ist eine herausfordernde Situation.
Trinnovs ausgefeilte Algorithmen basieren nicht nur auf äußerst genauen akustischen Messungen, sondern auch auf der Fähigkeit, die Positionen der Lautsprecher zu lokalisieren und frühe Reflexionen zu erkennen. Unser 3D-Mikrofon verwendet vier Mikrofonelemente in einer präzisen tetraedrischen Anordnung. Jede Kapsel wird werkseitig einzeln kalibriert (± 0,1 dB von 20 Hz bis 24 kHz). Die resultierende Mikrofonkalibrierungsdatei befindet sich in der Mikrofonbox auf einem USB-Stick. Diese Datei wird in das verwendete Trinnov-Produkt installiert und alle nachfolgenden Messungen werden durch die Kalibrierungskoeffizienten gefiltert, um die Genauigkeit sicherzustellen.Während jeder Lautsprecher gemessen wird, passieren die resultierenden Schallwellen diese Anordnung von Mikrofonen und treffen auf jeden zu einer etwas anderen Zeit. Basierend auf diesem Timing können wir die Position des Lautsprechers triangulieren, von dem der Ton angekommen ist. Indem wir jeden Lautsprecher der Reihe nach testen, erstellen wir eine dreidimensionale Karte, in der angegeben ist, wo sich die Lautsprecher relativ zum Mikrofon befinden (das sich an der Haupthörposition befindet). Wir können dies innerhalb von 2 ° Azimut, 2 ° Höhe und 1 cm Entfernung tun. Wir verwenden diese Informationen, um unsere proprietäre Remapping-Technologie zu aktivieren, bei der wir vom theoretischen Rendering des Soundtracks auf die Besonderheiten Ihres Raums übersetzen. Beim Neuzuordnen werden zwei oder drei Lautsprecher verwendet, die dem beabsichtigten Ort eines Tons am nächsten liegen, um ein Phantombild des Tons zu erstellen.Remapping dient unter anderem als „Universal Translator“ zwischen den verschiedenen Audioformaten. Dies ist besonders in Heimkinos wichtig, da sich alle drei Immersive Audio-Formate nicht darüber einig sind, wo Sie Ihre Lautsprecher aufstellen sollten.Wir lösen dieses Problem für Sie.Sounddesigner und Mixer großer Filme verfügen über sorgfältig konstruierte Hörumgebungen, deren einziger Zweck darin besteht, die Soundtracks, an denen sie arbeiten, zu perfektionieren.Im Gegensatz dazu sind kleinere Studios oft räumlich ziemlich schwierig und müssen die Lautsprecher so platzieren, wie es eben möglich ist.Im Wohnbereich müssen sich selbst die luxuriösesten Heimkinos mit Einschränkungen wie Türen und Fenstern auseinandersetzen, ganz zu schweigen von Heizung, Lüftung, Klimatechnik, Beleuchtung und anderen architektonischen Details, die eine „perfekte“ Platzierung der Lautsprecher ausschließen.Es ist eine herausfordernde Situation.
The MC Processor range is Trinnov's answer to the audio calibration challenges of post-production monitoring systems.
The Trinnov Optimizer technology is at its core, including semi-automatic active-crossover calibration and bass management capabilities to meet the requirements of any loudspeaker systems.
Upgradable by design with a wide range of connectivity options available, the MC product range is split in two lines:
The MC Pro covers the needs of small post-production houses, from 5.1 to 9.1.6
The MC-HCC can handle 24 to 64 outputs to meet the requirements of theatrical dubbing stages and research labs
Multichannel Processors (2U-19" rack format) 8-channel Optimizer upgradable to 16-channel for a wide range of surround sound and immersive audio applications including postproduction, broadcast and music monitoring. The MC8 meets requirements of 5.1 and 7.1 surround sound systems with an upgrade path to the MC16 to handle up to 9.1.6 immersive monitoring systems.
MC8:
8x AES/EBU i/o via DB25*
8x balanced inputs via DB25*
8x balanced outputs via DB25* and/or 8x XLR.
Includes 8-channel Optimizer License
MC8-DANTE:
64x channels IN / 64x channel OUT on network
Audinate Dante based, with AES67 compatibility
mode.
Two dedicated network ports with redundancy
Includes 8-channel Optimizer License
MC8-AES67:
64x channels IN / 64x channel OUT on network
Ravenna based, fully AES67 / SMPTE 2110-30
compatible (also with Dante in its AES67
compatible mode)
Two dedicated network ports with redundancy.
Includes 8-channel Optimizer License
MC8-MADI:
Up to 8 MADI i/o Processor via MADI optical or MADI coaxial (BNC) Includes 8-channel Optimizer License
TRINNOV’S NEW GENERATION OF PRODUCTS
Trinnov is pleased to introduce NOVA, the first of a new generation of pro audio products. NOVA will be coming to market after 4 years of extensive research and development across multiple areas.
“I am very excited to be able to finally reveal the extraordinary work that our R&D team has accomplished over the past 4 years in terms of hardware design, software development and user experience.” said Arnaud Laborie, CEO and co-founder.
NOVA differs from the previous product generation in that it’s PC-less. Trinnov’s new Audio Core utilizes an ARM processor that provides the computational power necessary for full Trinnov processing of a limited number of channels, without the need of an additional CPU or fans.
“NOVA will be introduced in the year of our 20th anniversary. This new platform enables us to address a wider market with more cost-effective solutions for stereo and small surround applications, and ultimately to support our continued growth as a business. We developed it with the same commitment to performance and sustainability as the previous platform. This includes the ability to develop and maintain the same software across both hardware platforms” added Arnaud Laborie.
THE NEW STUDIO ESSENTIAL
NOVA is set to become the new studio essential for music makers, providing 3 main functions.
Trinnov’s Optimizer is NOVA’s main feature. Trinnov’s exclusive room correction and acoustic optimization technology is acclaimed by the most renowned sound engineers and music producers. NOVA can process and optimize up to 6 channels, including bass management.
Nova is not just a digital acoustic processor, it is also a powerful monitoring controller with no limitations in mind. From choosing your speaker sets to creating all kinds of downmixes and alternate cues.
Finally, via the Dante Virtual Sound card, NOVA can be used as an audio interface for direct DAW-to-monitoring integration.
Compact Digital Audio Processor (1U-19" rack format) featuring Trinnov Optimizer technology and additional advanced monitoring functions:
Comprehensive set of analog and digital I/Os
Dante Audio Interface (8in x 8out)
2 channels of Loudspeaker/Room Optimization
included, upgradable to 6
Handles multiple stereo or a single 5.1 speaker set
Bass management
Full control via Trinnov La Remote,
Eucon compatible (S1, S3, S6)
ST2 Pro (stereo application onlyThe ST2 Pro is available in limited quantities. The ST2 Pro is the missing part of your monitoring environment. Suitable for any
stereo applications, the ST2 Pro is a 4-channel processor featuring Trinnov’s
Exclusive Optimizer technology.
The ST2 Pro can be used to drive full-range, 2-way active monitors and dramatically
facilitates integration of subwoofers in 2.1 or 2.2 systems.
Much more than just another monitoring controller
Monitor control could look very simple to many, but when it comes to managing all the various mixing situations that a sound engineer has to face day after day, he has to get as much power and flexibility as possible. Not only does he have to switch from monitoring 7.1 to a stereo mix without any loss of transient, power response or bandwidth, but also to provide musicians with different foldbacks, communicate with them, and/or run a special sub-group into external gear as an insert or connect, in seconds, the producer’s smartphone to share his latest song, and so on… The D-Mon® Series is specifically designed to combine power, fast-and-easy usage and flexibility.
The D-Mon Series… In every processor a wold-unique combination of features:
both Analog and Digital professional inputs and outputs, providing the most pristine sound quality;
facilities to connect the processor via Ethernet and/or Midi and host almost any protocol to communicate with a large number of other studio equipments;
a Switching Matrix to route all signals easily and make any patch set in seconds;
an internal Mixer which can create various sum of stems, main or aux mix, discrete inputs that come in;
the amazing and world-reknown Optimizer® to make the perfect tuning of the loudpseaker sets to the studio acoustics;
in option, the SmartMeter® for the most possible efficient Loudness Metering.
The MULTI-PURPOSE I/O connector
Nothing more than the Multi-Purpose Input/Output connector proves how much the D-Mon® is in touch with the real world of professionals.
Midi, Headphones output, Talk-Back input are wired just like the famous Icon control surfaces, allowing to replace an X-Mon® in a complete seamless way;
Time-Code is available as a LTC input when you’re running the SmartMeter® to make a Loudness metering session never more effective than ever;
GPIOs are located there too, so linking to other equipements for synchronizing switches, lights or a simple pedal is immediate and easy.
In & out for now and the future
Input & Output configuration depends on models, but all of them cover the needs of recording or mastering studios, post-production rooms and film mixing suites.
up to 16 Digital IOs (AES), enabling any surround sound engineer, drive not only his main mix but also all feeds (like aux sends, sub-groups or stems) within the best possible resolution and sample rate (up to 96kHz);
a switchable 8-channel Digital Insert to hook up an external processing and make instant A/B comparisons or the mastering final cut;
up to 8 Analog Inputs able to be assigned as a Cue, the Talk-back or just used as external sources to be converted to digital for whatever reason;
from 12 to 16 Analog Outputs offer all possibilities to address multiple sets of loudspeakers, headphones and outboard gears, all at the same time.
Much more than just another monitoring controller
Monitor control could look very simple to many, but when it comes to managing all the various mixing situations that a sound engineer has to face day after day, he has to get as much power and flexibility as possible. Not only does he have to switch from monitoring 7.1 to a stereo mix without any loss of transient, power response or bandwidth, but also to provide musicians with different foldbacks, communicate with them, and/or run a special sub-group into external gear as an insert or connect, in seconds, the producer’s smartphone to share his latest song, and so on… The D-Mon® Series is specifically designed to combine power, fast-and-easy usage and flexibility.
The D-Mon Series… In every processor a wold-unique combination of features:
both Analog and Digital professional inputs and outputs, providing the most pristine sound quality;
facilities to connect the processor via Ethernet and/or Midi and host almost any protocol to communicate with a large number of other studio equipments;
a Switching Matrix to route all signals easily and make any patch set in seconds;
an internal Mixer which can create various sum of stems, main or aux mix, discrete inputs that come in;
the amazing and world-reknown Optimizer® to make the perfect tuning of the loudpseaker sets to the studio acoustics;
in option, the SmartMeter® for the most possible efficient Loudness Metering.
The MULTI-PURPOSE I/O connector
Nothing more than the Multi-Purpose Input/Output connector proves how much the D-Mon® is in touch with the real world of professionals.
Midi, Headphones output, Talk-Back input are wired just like the famous Icon control surfaces, allowing to replace an X-Mon® in a complete seamless way;
Time-Code is available as a LTC input when you’re running the SmartMeter® to make a Loudness metering session never more effective than ever;
GPIOs are located there too, so linking to other equipements for synchronizing switches, lights or a simple pedal is immediate and easy.
In & out for now and the future
Input & Output configuration depends on models, but all of them cover the needs of recording or mastering studios, post-production rooms and film mixing suites.
up to 16 Digital IOs (AES), enabling any surround sound engineer, drive not only his main mix but also all feeds (like aux sends, sub-groups or stems) within the best possible resolution and sample rate (up to 96kHz);
a switchable 8-channel Digital Insert to hook up an external processing and make instant A/B comparisons or the mastering final cut;
up to 8 Analog Inputs able to be assigned as a Cue, the Talk-back or just used as external sources to be converted to digital for whatever reason;
from 12 to 16 Analog Outputs offer all possibilities to address multiple sets of loudspeakers, headphones and outboard gears, all at the same time.
Egal welchen Trinnov-Prozessor Sie haben, ob einen ST2Pro, einen D-MON oder einen MC-Prozessor, mit LA REMOTE steuern Sie alle Funktionen per Tastendruck und stellen jeden Parameter im Handumdrehen ein.
Konfigurierbares Display (aktueller Status, Lautstärke, Tastenfunktion / -Ebenen)
Voreinstellung/Profil/Snapshot-Abruf
Lautsprecher-Konfiguration/Audioquellen laden (D-Mon)
Kopfhörerausgangs-Pegel(D-Mon)
Solo/Mute für jeden Lautsprecher
Talkback
Display-Helligkeit und Tastenbeleuchtung einstellbar
Netzwerk Setup, zum Einstellen/Abrufen der Trinnov-Geräte IP-Adresse ohne zusätzliches Display oder Tastatur
Egal welchen Trinnov-Prozessor Sie haben, ob einen ST2Pro, einen D-MON oder einen MC-Prozessor, mit LA REMOTE steuern Sie alle Funktionen per Tastendruck und stellen jeden Parameter im Handumdrehen ein.
Konfigurierbares Display (aktueller Status, Lautstärke, Tastenfunktion / -Ebenen)
Voreinstellung/Profil/Snapshot-Abruf
Lautsprecher-Konfiguration/Audioquellen laden (D-Mon)
Kopfhörerausgangs-Pegel(D-Mon)
Solo/Mute für jeden Lautsprecher
Talkback
Display-Helligkeit und Tastenbeleuchtung einstellbar
Netzwerk Setup, zum Einstellen/Abrufen der Trinnov-Geräte IP-Adresse ohne zusätzliches Display oder Tastatur
Compact Digital Audio Processor (1U-19" rack format) featuring Trinnov Optimizer
technology and additional advanced monitoring functions: Comprehensive set of analog and digital I/OsDante Audio Interface (16in x 16out)From 2 channels of Loudspeaker/Room Optimization up to 6Handles multiple stereo or a single 5.1 speaker setBass managementFull control via Trinnov La RemoteEucon compatible (S1, S3, S6) NOVA Bundle 4 includes:- 1x NOVA Processor- 1x 3D Microphone ETH- 1x La Remote- 1x Pair of Licenses
Compact Digital Audio Processor (1U-19" rack format) featuring Trinnov Optimizer
technology and additional advanced monitoring functions: Comprehensive set of analog and digital I/OsDante Audio Interface (16in x 16out)From 2 channels of Loudspeaker/Room Optimization up to 6Handles multiple stereo or a single 5.1 speaker setBass managementFull control via Trinnov La RemoteEucon compatible (S1, S3, S6) NOVA Bundle 4 includes:- 1x NOVA Processor- 1x 3D Microphone ETH- 1x La Remote- 2x Pair of Licenses
€6,539.00*
Diese Website verwendet Cookies, um eine bestmögliche Erfahrung bieten zu können. Mehr Informationen ...